Isnin, 28 September 2009

PERJALANAN DI BUMI AL ANBIYAA'



Pemandangan di atas Ashhabul Kahfi bersama Usamah










Di dalam Ashhabul Kahfi bersama Usamah





Tanggal 17 ogos 2009 saya bersama sahabat-sahabat dan guru-guruku termasuk adik ipar dan mak mertua bermusafir untuk menunaikan umrah di bulan Ramadhan. Di samping itu kami singgah di Jordan untuk ziarah anak-anak di Irbid yang belajar di Universiti of Yarmoulk selama 3 hari. Berasa cukup gembira dapat bermusafir bersama ustaz dan guru-guruku yang mendidik ku dijalan Islam. Satu peluang yang baik dapat bersama-sama dan bermusafir dengan orang-orang yang soleh dan tambahan pula dapat menziarah dan berumrah sama.
Di Jordan di samping menziarah anak-anak, sempat juga mereka membawa kami menziarahi makam sahabat-sahabat Rasulullah spt Makam Muaz bin Jabal, Abu Ubaidah dll, Ashhabul Kahfi dan mandi di Laut mati. Apabila menziarahi Ashhabul Kahfi dapatlah merasai apa yang disebut oleh Allah SWT dalam Al Quran surah Al Kahfi ayat: 25 dan 26

" Dan mereka tinggal dalam gua mereka tiga ratus tahun dan ditambah sembilan tahun (lagi). Katakanlah: Allah lebih mengetahui berapa lamanya mereka tinggal (di gua)".





































































Tiada ulasan:

Catat Ulasan